Land van Kien logo

Hoeve Arbeidslust

Spil van bedrijvigheid en samenkomen in ons Land van Kien is de Hoeve Arbeidslust. Bij velen van ons uit Sint-Oedenrode en omgeving ook wel bekend als Kienehoeve. De oorsprong gaat terug tot het eind van de achttiende eeuw. Toen ontwikkelde Jacob Kien de monumentale hoeve als ontginningsboerderij met pachterswoning, heerschapshuis en landerijen. Veel van de oorspronkelijke kenmerken van de hoeve zijn gelukkig bewaard gebleven. Hoogste tijd dat wij deze historische langgevelboerderij in haar glorieuze staat herstellen, samen met het jachthuis, de 100 jaar oude hooischuur en stal met bakhuis.

Op deze plek gaat het weer bruisen van activiteiten. Als een duurzame gemengde kleinschalige kringloopboerderij en een plek waar mensen samenkomen. In de mooie houten schuur komt onze boerderijwinkel, waar mensen de streekproducten kopen. Mooie seizoensproducten uit ons eigen Land van Kien en van lokale producenten om ons heen. Fietsers en wandelaars onderbreken hun tocht voor een kopje koffie op het terras van De Huiskamer van Kien. In de bed & breakfast in het woonhuis genieten gasten van een heerlijk ontbijtje. In de kookstudio leren we je hoe je producten direct van het land kunt bereiden. Waarna je gezellig samen geniet van gezond en lekker eten bij het kampvuur. We horen vrolijke stemmen van kinderen die tussen de scharrelende kippen onze boerderijdieren aaien, terwijl we ze er van alles over uitleggen. Stilte is er juist bij een groep belangstellenden, die aandachtig luistert naar een van onze Helden. Een enthousiaste gids, die graag vertelt hoe we hier op een duurzame en circulaire wijze samen zorgen voor eerlijke en gezonde voeding en lekker eten. Op en rondom hoeve Arbeidslust werken onze Helden van Kien, die zaaien, het land bewerken, oogsten en de dieren verzorgen. Zo krijgt de boerderij haar centrale functie terug. En geven we met respect voor haar rijke historie, hoeve Arbeidslust een nieuwe, veelbelovende toekomst.

We gebruiken Analytische cookies om de website te verbeteren door te meten hoe vaak pagina’s worden bezocht en waar mogelijke knelpunten zitten